Reklama zewnętrzna nie zniknęła z chwilą pojawienia się Internetu. Oczywiście duża cześć środków na reklamę kierowana jest teraz do Internetu, jednak specjaliści od marketingu korzystają z wszystkich efektywnych i ekonomicznie uzasadnionych sposobów reklamy.
A reklama zewnętrzna nigdy nie przestała być skuteczna. Najpopularniejsza forma tej reklamy to billboardy. Są to mówiąc obrazowo gigantyczne plakaty, w odróżnieniu od nich raczej o orientacji poziomej. Wielkości billboardów to przedział od mniej więcej kilkunastu metrów kwadratowych do kilkudziesięciu metrów kwadratowych. Istnieją pewne standardy ale tez często wykorzystuje się zastane konstrukcje budowlane i instaluje na nich billboardy o niestandardowych rozmiarach, często bardzo duże.
Duże przestrzenie zapełnione odpowiednio zaprojektowaną reklamą zwracają uwagę i robią wrażenie. Przekaz reklamowy obecny w przestrzeni fizycznej może zapadać mocno w pamięć. Billboardy często są częścią kampanii reklamowych uzupełniając reklamy w telewizji, radiu, Internecie oraz mediach drukowanych. Oczywiście niezwykle istotną sprawą jest odpowiednia lokalizacja billboardów – jest to właściwie warunek powodzenia kampanii billboardowej.
Oczywiście wraz z rozwojem technologii billboardy przyjmują nowe formy. Mamy telebimy, mamy billboardy trójwymiarowe. Chociaż te stare, czyli po prostu nadrukowana na papier lub inny materiał reklama to cały czas podstawowy rodzaj billboardu.