billboardy

Moc billboardów

Reklama zewnętrzna nie zniknęła z chwilą pojawienia się Internetu. Oczywiście duża cześć środków na reklamę kierowana jest teraz do Internetu, jednak specjaliści od marketingu korzystają z wszystkich efektywnych i ekonomicznie uzasadnionych sposobów reklamy.

A reklama zewnętrzna nigdy nie przestała być skuteczna. Najpopularniejsza forma tej reklamy to billboardy. Są to mówiąc obrazowo gigantyczne plakaty, w odróżnieniu od nich raczej o orientacji poziomej. Wielkości billboardów to przedział od mniej więcej kilkunastu metrów kwadratowych do kilkudziesięciu metrów kwadratowych. Istnieją pewne standardy ale tez często wykorzystuje się zastane konstrukcje budowlane i instaluje na nich billboardy o niestandardowych rozmiarach, często bardzo duże.

Billboardy w Krakowie

Duże przestrzenie zapełnione odpowiednio zaprojektowaną reklamą zwracają uwagę i robią wrażenie. Przekaz reklamowy obecny w przestrzeni fizycznej może zapadać mocno w pamięć. Billboardy często są częścią kampanii reklamowych uzupełniając reklamy w telewizji, radiu, Internecie oraz mediach drukowanych. Oczywiście niezwykle istotną sprawą jest odpowiednia lokalizacja billboardów – jest to właściwie warunek powodzenia kampanii billboardowej.

Oczywiście wraz z rozwojem technologii billboardy przyjmują nowe formy. Mamy telebimy, mamy billboardy trójwymiarowe. Chociaż te stare, czyli po prostu nadrukowana na papier lub inny materiał reklama to cały czas podstawowy rodzaj billboardu.

billboardy